Duurzaam verpakt

Bedrijfslogo
Bedrijfslogo

Duurzaam verpakt

Het Duurzaam Verpakt-logo is een bedrijfslogo van Lidl dat staat op producten die duurzamer verpakt zijn. Welke eisen stelt het keurmerk? Dit logo geeft aan dat een product aan een van de volgende eisen voldoet: De verpakking is voor ten minste 80% recyclebaar De verpakking is gemaakt met minstens 30% gerecycled materiaal De verpakking bestaat uit een duurzaam alternatief materiaal (bio-based) Het verpakkingsvolume of –gewicht is met meer dan...

  • Milieu
  • Niet gecheckt
  • Dier
  • Speelt niet
  • Mens
  • Speelt niet
  • Controle
  • Transparantie
  • Niet gecheckt

Het Duurzaam Verpakt-logo is een bedrijfslogo van Lidl dat staat op producten die duurzamer verpakt zijn.

Welke eisen stelt het keurmerk?

Dit logo geeft aan dat een product aan een van de volgende eisen voldoet:

  • De verpakking is voor ten minste 80% recyclebaar
  • De verpakking is gemaakt met minstens 30% gerecycled materiaal
  • De verpakking bestaat uit een duurzaam alternatief materiaal (bio-based)
  • Het verpakkingsvolume of –gewicht is met meer dan 10% verminderd

Hoe is de controle geregeld?

De website van Lidl geeft geen informatie over of en hoe gecontroleerd wordt of aan bovenstaande eisen wordt voldaan.

Milieu Centraal vindt het voor de betrouwbaarheid van een beeldmerk belangrijk dat een onafhankelijke organisatie controleert of aan de eisen wordt voldaan. Omdat dit beeldmerk niet aan die voorwaarde voldoet, hebben we geen score bepaald voor het ambitieniveau van de eisen op Milieu.

Op welk soort producten is het beeldmerk te vinden?

Op producten van Lidl.

Meer informatie

Lees hier uitleg over de scores in de Keurmerkenwijzer.


Laatste screening Mei 2021
?

Deze procedure volgt Milieu Centraal bij het beoordelen van keurmerken.